مقالات روانشناسی

طلاق

خلاصه مقاله طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است. طلاق از نظر لغوی به معنی رها شدن می باشد. راه حل رایج و قانونی عدم سازش زن و شوهر، فروریختن ساختار زندگی خانوادگی و قطع پیوند زناشویی است. 

طلاق ادامه مطلب »

علل ایجاد طلاق عاطفى

✅رنگ باختن عشق ♨️اولین چیزی که در طلاق عاطفی میان زن و شوهر از بین می رود، جاذبه و اعتماد آنها نسبت به هم است. وقتی یکی از زوجین مملو از نیازهای برآورده نشده در زندگی مشترک باشد، احساس غمگینی و ناامیدی در او شکل می گیرد. طلاق عاطفی را حتی طلاق پنهان نیز می

علل ایجاد طلاق عاطفى ادامه مطلب »

وسواس فکری و وسواس عملی

  خلاصه مقاله در اختلال وسواسی فکری عملی، افکار وسواس‌گونه واضطراب‌آور  با وسواس‌های عملی همراه می‌شود. این وسواس‌های عملی کارهایی وسواس‌گونه هستند که شخص برای کوشش در راه کاهش وسواس‌های فکری خود انجام می‌دهد. این کردارها (وسواس های فکری یا عملی یا هر دو) تکراری و کلیشه‌ای و تا اندازه‌ای غیر ارادی هستند. 

وسواس فکری و وسواس عملی ادامه مطلب »

افسردگی خندان

افسردگی خندان

شما افسردگی خندان گرفته‌اید! شاید تصور اینکه فردی با ظاهر شاد و همیشه خندان دچار افسردگی باشد، دور از ذهن به نظر برسد .در ذهن ما معمولاً افسردگی با غم، بی‌انگیزگی و ناامیدی همراه است. اگرچه افراد افسرده، ویژگی‌های مشترکی دارند اما نحوه بروز آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. «افسردگی خندان»

افسردگی خندان ادامه مطلب »

تلگرام
واتساپ
پست الکترونیک
پیمایش به بالا