بلاگ

روش های بهبود جسمانی و ذهنی بعد از خیانت عاطفی

◾روش های بهبود جسمانی و ذهنی بعد از خیانت عاطفی   🔹روش های بهبود جسمانی برنامه تمرینی شامل دویدن یا قدم زدن، ورزش در باشگاه یا شرکت در ورزش‌های تفریحی و… را شروع کرده و ادامه دهید. ورزش کمک میکند تا به آن مشکل کمتر وسواس نشان دهید. می‌توانید تمرینات آرمیدگی عضلانی را شروع کنید …

روش های بهبود جسمانی و ذهنی بعد از خیانت عاطفی ادامه مطلب »

فوبیا

خلاصه مقاله  فوبیا در لغت به معنای ترس شدید یا نامعقول یا نفرت شدید از چیزی است. یک نوع اختلال اضطرابی که با ترس مقاوم و بیش از حد از چیزی یا موقعیتی مشخص می شود.

پرخوری عصبی

خلاصه مقاله پرخوری عصبی یا بولیمیا از شایع‌ترین اختلالات تغذیه‌ای است فرد مقدار بسیار زیادی غذا می‌خورد و پس‌ازآن دچار شرمندگی و احساس گناه می‌شود. زیرا از چاق شدن هراس دارد. و سپس با ایجاد استفراغ عمدی یا مصرف ملین یا مدر می‌کوشد از افزایش وزن خود جلوگیری کند.

طرحواره

خلاصه مقاله طرحواره مجموعه ایی از باورها، خاطرات، تصاویر بدنی،احساس های بدنی و احساس های عاطفی درباره یک موضوع از سالیان قبل شکل گرفته اند و ناکارآمد و ناسازگار هستند.

اختلال طیف اوتیسم

خلاصه مقاله اوتیسم، یک اختلال عصبی-رشدی است که در سه سال اول زندگی بروز میکند و مادام العمر است. علائم اوتیسم را به دو دسته تقسیم می کند: مشکلات ارتباط و تعامل اجتماعی ، و الگو های محدود یا تکراری از رفتار یا فعالیت ها.

هیپنوتیزم

خلاصه مقاله هیپنوتیزم شاخه ای از علم روانشناسی است که در آن به وسیله تلقین، شخص در حالت خاصی از هوشیاری قرار می گیرد. از هیپنوتیزم برای درمان تعدادی اختلالات فیزیولوژیک و روان شناختی استفاده می‌شود.

اضطراب

خلاصه مقاله اضطراب، پریشانی، تشویش یا دلشوره ( Anxiety ) عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و نگرانی با منشأ ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژیکی است.

اختلال دو قطبی

خلاصه مقاله اختلال دو قطبی یک اختلال روانی است که در گذشته با نام شیدایی_افسردگی شناخته می‌شود. این اختلال فرد را به طور غیر طبیعی دچار تغییرات خلقی بسیار بالا یا پایین می‌کند که حالت بسیار بالا آن مانیا یا شیدایی و به حالت پایین آن افسردگی گفته می‌شود. 

طلاق

خلاصه مقاله طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است. طلاق از نظر لغوی به معنی رها شدن می باشد. راه حل رایج و قانونی عدم سازش زن و شوهر، فروریختن ساختار زندگی خانوادگی و قطع پیوند زناشویی است. 

علل ایجاد طلاق عاطفى

✅رنگ باختن عشق ♨️اولین چیزی که در طلاق عاطفی میان زن و شوهر از بین می رود، جاذبه و اعتماد آنها نسبت به هم است. وقتی یکی از زوجین مملو از نیازهای برآورده نشده در زندگی مشترک باشد، احساس غمگینی و ناامیدی در او شکل می گیرد. طلاق عاطفی را حتی طلاق پنهان نیز می …

علل ایجاد طلاق عاطفى ادامه مطلب »

وسواس فکری و وسواس عملی

  خلاصه مقاله در اختلال وسواسی فکری عملی، افکار وسواس‌گونه واضطراب‌آور  با وسواس‌های عملی همراه می‌شود. این وسواس‌های عملی کارهایی وسواس‌گونه هستند که شخص برای کوشش در راه کاهش وسواس‌های فکری خود انجام می‌دهد. این کردارها (وسواس های فکری یا عملی یا هر دو) تکراری و کلیشه‌ای و تا اندازه‌ای غیر ارادی هستند. 

افسردگی خندان

افسردگی خندان

شما افسردگی خندان گرفته‌اید! شاید تصور اینکه فردی با ظاهر شاد و همیشه خندان دچار افسردگی باشد، دور از ذهن به نظر برسد .در ذهن ما معمولاً افسردگی با غم، بی‌انگیزگی و ناامیدی همراه است. اگرچه افراد افسرده، ویژگی‌های مشترکی دارند اما نحوه بروز آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. «افسردگی خندان» …

افسردگی خندان ادامه مطلب »

تلگرام
واتساپ
پست الکترونیک
پیمایش به بالا