روش های برخورد با همسر بعد از خیانت عاطفی

◾روش های برخورد با همسر بعد از خیانت عاطفی

از این حقیقت که همسرتان خیانت کرده است نمیتوان فرار کرد و قطعا نیاز به رویارویی است مگر اینکه بخواهید خیانت عاطفی همچنان مسیر خود را طی کند ، در عین حال که وانمود میکنید همه چیز خوب است.

◾سه بخش روبرو شدن با همسرتان در مورد خیانت عاطفی

«آماده سازی» در این بخش هدف کمک به شما است تا از لحاظ ذهنی و احساسی آماده چالش با همسرتان شوید.
«اقدام » یعنی درگیری واقعی با همسرتان که ممکن است طی چند جلسه رخ دهد .
«پیامد پس از گفتگو» زمانی که شما مسئولیت آنچه اتفاق افتاده و آنچه انجام داده اید را بر عهده می‌گیرید. بنابراین برای مطلع شدن از اقدامات لازم بعد از خیانت عاطفی و پیامدهای پس از گفتگو به مقاله ” اقدامات بعد از خیانت عاطفی ” در سایت مراجعه کنید .

در حال حاضر در این مقاله به روش های آماده سازی قبل از صحبت درباره خیانت می پردازیم:

🔹آماده سازی

۱_ خود را از لحاظ جسمانی، ذهنی، احساسی و روحی آماده کنید . تکنیک هایی که بتوانید از جهت جسمی و ذهنی برای این چالش آماده شوید ، در مقاله ” روش های بهبود جسمی و ذهنی بعد از خیانت عاطفی ” ذکر شده است . می توانید به این مقاله در سایت مراجعه کنید .

۲_ نظام حمایتی خود را ایجاد و از آن استفاده کنید. تلاش برای حل این مشکل توسط خودتان اشتباه خواهد بود. بدون صحبت کردن با شخص متخصص یا دوستان مورد اعتماد خود صحبت کنید چون در غیر اینصورت ، در احساسات خود اغراق کرده و سرانجام احمقانه رفتار می‌کنید. معیارهایی ذکر می‌کنیم که بتوانید تشخیص دهید چه کسی می‌تواند بیشترین کمک را به شما بکند.
این افراد باید:
• در موقعیت‌های دشوار پیشین اعتماد شمارا به دست آورده باشند .
• در صورت لزوم و زمانی که از کنترل خارج می‌شوید باید بتواند از شما حمایت کرده و شما را به چالش بکشد.
• به‌ قدر کافی درباره شما و رابطه‌ تان اطلاع داشته باشند تا بتوانند حقایق را در مسیر درست نگه‌دارند .
• در زمان خشم شما قادر به حفظ آرامش باشند.
در کمک به شما و بررسی شیوه های گوناگون برای اقدام تبحر داشته باشند نه اینکه اصرار کنند فقط یک کار را انجام دهید .
•در حین کمک ، به مرزها اهمیت می دهند، بنابراین به آنها وابسته نمی‌شوید .
•ضمن حفظ احترام برای همسرتان، توانایی درک نگرانی‌ها و هیجانات شما از جمله خشم تان را داشته باشند .

۳_ از رویارویی با همسرتان فرار نکنید. بحث و جدل لذت‌بخش نیست. می‌تواند بسیار وحشتناک هم باشد. این همان دلیلی است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند هرزمان که ممکن شد از آن دوری کنند. این زمان، زمانی است که باید شجاع باشید. شما باید بر ترس از بحث غلبه کنید تا بتوانید با این موقعیت ، به صورت جدی مقابله کنید. این جمله می تواند به شما کمک کند “به یاد آورید که هر وقت زوجین صادقانه به خیانت عاطفی بپردازند قادر خواهند بود از آن خلاص شوند”.

۴_ حقایق را واضح و روشن بیان کنید «جو، فکر می‌کنم چیزی غیرعادی بین تو و سامانتا هست». این جمله خیلی جدی نیست و جو احتمالاً اینگونه پاسخ می‌دهد: «آه، بازم شروع کردی، آسمان ریسمان به هم ببافی.» حالا جمله قبل را با این جمله مقایسه کنید: «جو، در طی هفته گذشته پنج بار ساعت‌ها با سامانتا پشت تلفن حرف می‌زدی و بعداً به من نگفتی درباره چه موضوعی صحبت می‌کردید». به‌ وضوح این جمله دومی از اولی قدرتمندتر است. جو باید به گلایه همسرش پاسخ دهد. فقط مطمئن شوید که حقایق را واضح و روشن بیان کرده اید. برای مثال، اگر در واقعیت جو تنها چند بار به مدت پانزده دقیقه با سامانتا در آن هفته صحبت کرده باشد، فرد شاکی به خاطر اغراق واضح اش متهم می‌شود.

۵_ تمام تعبیرهای احتمالی آن حقایق را در نظر بگیرید. زمانی که افراد نگران و مضطرب هستند، بدترین تعبیر ممکن را از رفتار همسرشان دارند ، بنابراین نباید به یک تعبیر اکتفا کنید و باید تمام تعبیرهای مختلف از رفتار همسرتان را در نظر بگیرید قبل از اینکه ، تنها یکی از آنها ، که درناک ترین و بدبینانه ترین آنهاست را انتخاب کنید.

۶_ خود را برای رویارویی با دفاع همسرتان آماده کنید. . خیلی باید خوش شانس باشید اگر پاسخ همسرتان به نگرانیها این باشد: «عزیزم، کاملاً حق با توست. من درگیر خیانت عاطفی شدم و از این لحظه تمام شد.» اکثر افراد در هر موقعیت حمله ، چه خیانت چه غیر خیانت ، منکر هر موضوعی می‌شوند ، یا آن را بی‌اهمیت می‌شمارند، کارهای خود را توجیه کرده، همسرشان را سرزنش می‌کنند و به ‌عنوان ضد حمله خشمگین می‌شوند و یا انکار می کنند : «من درگیر خیانت عاطفی نیستم. نمی‌دونم درباره چی صحبت می‌کنی. من هرگز چنین کاری نمی‌کنم. تو اشتباه میکنی. بنابراین وقتی رودرروی همسرتان قرار می‌گیرید، برای هر واکنشی آماده ‌باشید. مهم‌تر از همه این که نگذارید این شکل حرف زدن توجه شما را منحرف کند ، حالت دفاعی نگیرید ، ایرادگیر یا بدجنس نشوید. آرام بمانید و به حقایق بچسبید .

۷_ خواهان توافق باشید. اما خواستۀ خود را هم در نظر بگیرید . حواستون باشد این اشتباه را نکنید ، که برای پایان دادن به بحث، سازش‌هایی کنید که راضی به آن نباشید. اطمینان پیدا کنید که با رفتار شریک‌ تان در زندگی می‌توانید کنار بیایید. اگر این‌گونه نیست، در آینده از توافقی که کردید پشیمان می‌شوید. همچنین اگر بعداً تلاش کنید که دوباره با همسر‌ تان صحبت کنید، در موقعیتی یک طرفه خواهید بود.

۸_ درباره جزییات مداخله اولیه برنامه‌ریزی کنید. حالا شما آماده نزدیک‌ شدن به همسرتان هستید. آخرین کاری که باید بکنید این است که زمان، موقعیت و چگونگی گام بعدی را به ‌دقت برنامه‌ریزی کنید. از بروز برخی رفتارها جلوگیری کنید. از این سه حالت دوری کنید: (۱) هنگامی که خودتان یا همسر‌ تان، تحت‌تأثیر مصرف الکل یا سایر روان‌ گردان‌ های شیمیایی هستید، موضوع را پیش نکشید (خیلی خطرناک است)، (۲) وقتی رقیب‌ تان حضور دارد، با همسر‌ تان صحبت نکنید (در این شرایط، همسر شما در موقعیت همیشه بازنده قرار می‌گیرد) و (۳) در حضور خانواده، دوستان یا در مکان‌های عمومی با شریک‌ تان صحبت نکنید (خیلی خجالت‌آور است). بهترین حالت آن است که وقتی زمان کافی دارید با همسر خود خصوصی صحبت کنید تا همه چیز با عجله پیش نرود. همه چیزهایی که تمرکز تان را به هم می‌زنند (تلویزیون، موبایل و غیره) حذف کنید. زمانی را انتخاب کنید که هیچکدام از شما نه خواب باشید و نه مریض.

✴️ برای آشنایی با سایر روش های برخورد با همسرتان بعد از خیانت عاطفی ، به کتاب خیانت عاطفی نوشته رونالد پوتر ، ترجمه دکتر میری ، مراجعه فرمایید .

 

تلگرام
واتساپ
پست الکترونیک
پیمایش به بالا